Eurobird 1, Reciver
Sørensen
2011-08-20 11:29:22 UTC
Jeg forsøger at trække noget ned fra Eurobird 1, men De to recivere jeg
har kan kun "se" nogle BBC-programmer fra Astra 2B. (det drejer sig om
Viasat og canal-digital recivere)

Jeg har signal fra eurobird på den frekvens jeg vil se, men kanalerne
dukker ikke op i en søgning, så jeg går ud fra at reciveren ikke duer
til formålet.

Nogen der kender til en billig reciver til formålet ?, kan
"harald-Skrald" reciveren evt. bruges ?, der står kun at den er sat op
til astra2 i brugsanvisningen.
--
VH.
Sørensen
Ole C
2011-08-20 11:42:10 UTC
Post by Sørensen
[...]
Nu ved jeg ikke hvilken receiver du omtaler, men Harald Nyborg har pt. en
Triax-modtager til 398 kr.:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6888&Grp=&n=10
Du kan læse betjeningsvejledningen her:
http://www.harald-nyborg.dk/pdf/6888.pdf
Læg mærke til at den kun kan modtage DVB-S - og altså ikke HD (DVB-S2).

At en modtager fra fabrikkens side er sat op til nogle bestemte satelitter,
betyder normalt ikke, at den ikke også kan sættes op til andre - men så vidt
jeg husker er netop både Viasats og CanalDigitals modtagere anderledes på
det område.
--
vh
Ole C
Frank Damgaard
2011-08-21 07:36:13 UTC
[...]
tja du har jo aldrig nævnt navn og model på din receiver, måske nogen kender den
og kan hjælpe dig med opsætning, eller måske dennes kanalsøgning er uegnet til
andet end den programudbyder der "sælger" receiveren ?
(med satellit-receivere er det ligesom med køretøjer, der er forskel på cykel,
knallert, sedan, stationcar, elbil, hatchback, kassevogn, lastbil, traktor,....)

Som andre i tråden har nævnt, HN, bauhaus mfl. har billige DVB-S receivere.
DVB-S2 kan være lidt mere kompliceret at finde billigt i DK.

FTA receivere (til ukodede kanaler) findes i stort tal i f.eks. Tyskland,
så en tur over grænsen var også en mulighed.
eller se på http://hm-sat.de , http://www.conrad.com/ , mfl.

Vær opmærksom på at DVB-S2 receivere gerne kaldes "HDTV", og disse
har normalt også HDMI udgang.
Sørensen
2011-08-22 15:57:32 UTC
Post by Frank Damgaard
[...]
Jeg købte lige en triax ved harald-skrald til 399- og så væltede det ind
med kanaler :-)) også den jeg skulle bruge fra eurobird 1.

Tak for svar.
--
VH.
Sørensen