Aldi Campingsatellitanlæg?
Axel Hammerschmidt
2011-12-09 21:39:39 UTC
Jeg er helt ny mht staellit TV og har anskaffet Subject som et
forsøg.

Billede fra enballagen af udstyret (tilsvarende tysk udgave, fra en
Ebay annonce) her:

Disken er på 35 cm. Low noise block (LNB) er Easy Find Digital LNB -
Single universal LNB 0,1 dB.

Jeg har undersøgt på Dishpointer hvilke satellitter det skulle være
muligt at se (gennem et vidue, 2-glas termorude) mod syd-syd-øst fra
vores parcelhus på adressen: Færøvej 7, 4200 Slagelse.

Den satellit, hvor der ikke er forhindringer, der ligger ellers nogle
3 etagers boligblokke og højetræer på den anden side af vejen, mod
syd-vest, skulle være Hotbird 13E.

Jeg lavet nogle vandret/lodret pejlinger så disken skulle pege ret
præcis i retning af Hotbird. Sigtelinien går henover en
parkeringsplads og elevationen på 26,8 skulle betyde, at der var
clear view til Hotbird.

Men lampen på modtagerens Easy Find LNB blinker for det meste rødt -
altså ingen forbindelse til satellit, men engang imellem flasher den
grønt - dvs forbindelse til satellit.

Og informationstavlen (hvor satelliternes data vises på TV skærmen)
med signalstyrke og signalkvalitet som vandrette bjælkeindikatorer,
der står kvalitetbjælken tæmmelig konstant på ca 14 pct, mens
styrkebjælken skiftevis kortvarigt hopper op på ca 80 pct og ellers
viser ingen bjælke.

Iflg manualen skal signalstyrke være på mindst 60 pct for at det
virker.

Hvad kan være galt?

Er det et håbløst fortagende, med en så lille disk?

Eller er det mon glasset i temoruden, der standser det meste af
signalet?
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.
unknown
2011-12-09 22:02:59 UTC
Post by Axel Hammerschmidt
Er det et håbløst fortagende, med en så lille disk?
Det tror jeg ikke
Post by Axel Hammerschmidt
Eller er det mon glasset i temoruden, der standser det meste af
signalet?
Måske det er indstillingen. Da jeg skulle læse kanaler ind fra 1 grad vest
havde jeg min 50-er parabol stående på en stol, kiggende ud af termorude OG
med gardin trukket for.
Der var 100% signal. Jeg kunne endda have signal, ved at holde den ved
maven, mens jeg flyttede mig fra side til side, for at pejle signalet.
Du burde have kraftigere signal - meget kraftigere.

Hilsen Åge
Ole C
2011-12-09 22:14:51 UTC
Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

(klip)
Post by Axel Hammerschmidt
Eller er det mon glasset i temoruden, der standser det meste af
signalet?
Næppe selve glasset, men måske den tynde metalfilm, der er på det ene glas i
moderne energi-termoruder....?
Se evt. her: http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=113
--
vh