channel 5
stephen frederiksen
2012-12-04 23:26:01 UTC
hej
hvem ved hvad der er sket med channel 5 mm på E28,2 freq 10964
stephen
Elmand
2012-12-05 09:28:45 UTC
Post by stephen frederiksen
hej
hvem ved hvad der er sket med channel 5 mm på E28,2 freq 10964
stephen
Den nye satellit på 28 grader øst er ved at blive taget i brug. De ,her i
sommer
frie britiske kanaler er nu ved at blive overflyttet til denne på en
spotbeam. Dette
indebærer sansynligvis, at der slet ikke er dækning i Danmark mere.

Kilde Satinfo.dk ( kun for abonnementer)
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
Hauge
2012-12-05 10:11:14 UTC
Hej
Post by stephen frederiksen
hvem ved hvad der er sket med channel 5 mm på E28,2 freq 10964
Når jeg laver en ny-scanning, er der kun Channel 5 HD tilbage, om det er
en fejl, eller om de er ved at flytte, det ved jeg ikke.

Mvh Hauge
Frank Damgaard
2012-12-05 13:44:55 UTC
Hej
[...]
Channel 5 HD sender krypteret på 12.266 H
og den frekvens er ikke blandt de 5 som er flyttet til Astra 2F UK-spot-beam

Se på:
http://www.ses.com/4628845/astra-2f
http://astra2d.com/
http://robssatellitetv.webs.com/astra2f.htm

p.t. listen over trasponder(Frekvenser) på 2F-UK-spot :

10.964 H (CH5/5USA/5*/Channel 5+1),
10.994 H (ITV 1 Granada HD/ITV 1 Central South West SD/
ITV 1 Anglia West SD/ITV 1 Meridian North SD/ITV 1 Yorkshire East SD/
ITV 1+1 YorkshireSD),
11.052 H (ITV 1 Central South SD/ITV 1 Central East SD/
ITV 1+1 Wales SD/ITV 1+1 Westcountry SD/ITV 1+1 Tyne Tees SD),
11.126 V (Channel 4 HD/4Seven SD)
11.023 H "8901" and "8911" (BBC 1 HD's)

Jeg undrer mig over at de ikke flytter flere ITV og BBC kanaler...
men SES afventer øjensynlig at Astra 2E kommer op og på plads først.
(så Astra 1N kan sendes til 19.2 Øst)

Men vi i syd DK må forvente at Astra 2F+2E UK-spot-beam vil kræve
mindst 150cm parabol.
Brian Kals
2012-12-05 21:33:10 UTC
Post by Frank Damgaard
Men vi i syd DK må forvente at Astra 2F+2E UK-spot-beam vil kræve
mindst 150cm parabol.
Jeg har lige prøvet Astra 2F på en 220cm her ved Århus og der var ingen
lock.
Den er dog ikke justeret 100% ind, men det ser ikke ud til der når ret
meget signal herop.

Mvh
Brian
Frank Damgaard
2012-12-06 18:23:21 UTC
Post by Frank Damgaard
[...]
jeg har set rapporter om signal med 150cm prime-fokus mellem skanderborg og horsens.
så måske det er en finjustering der skal til.
220cm er jo ret kritisk med justering.

der er også rapporter om Astra 2F med 150cm ved Lyngby,

underligt at i sydsverige kan 110-120cm gøre det....

side-beam på den uk-spot må være noget specielt.
Brian Kals
2012-12-06 21:45:23 UTC
Post by Frank Damgaard
jeg har set rapporter om signal med 150cm prime-fokus mellem skanderborg og horsens.
så måske det er en finjustering der skal til.
220cm er jo ret kritisk med justering.
Ja muligvis. Den har ikke været pillet ved meget længe, da signalet har
været godt nok. I mellemtiden er der også vokset en gren ud over skærmen :-)
Men det bliver nok nødvendigt snart at gøre noget, hvis man fortsat vil
se noget engelsk tv.

Mvh
Brian.