Astra 2
Vidal
2012-05-24 20:11:52 UTC
http://www.astra2d.com/astra2.html

Det ser lidt tyndt ud her i den østre ende.
Martin [TMM]
2012-05-25 16:41:48 UTC
Hej
Post by Vidal
Det ser lidt tyndt ud her i den østre ende.
Jeg synes ikke helt det fremgår klart om skiftet allerede er foretaget,
men her lidt nord for Århus er der stadig masser af signal på de "svage"
transpondere på en 140cm skål.

Mvh
Martin
Vidal
Læs tråden 'Astra 2D pensioneres' - Frank Damgaard
Martin [TMM]
2012-05-26 12:50:45 UTC
Hej
Post by Vidal
Læs tråden 'Astra 2D pensioneres' - Frank Damgaard
Det giver stadig ikke klart svar på om skiftet til "den nye svage" er
foretaget, eller om det stadig er i fremtiden.
De har været oppe på fuld hammer signalmæssigt her, og er faldet til
omkring 70-75% signal, så derfor mit spørgsmål om status på skiftet.

Hvis skiftet til de nye svage transpondere (2F?) er foretaget, så har vi
ikke noget at frygte her i DK, da de faktisk er en lille smule
kraftigere end på 2D.

Mvh
Martin
Vidal
2012-05-26 18:51:59 UTC
Hej
Post by Vidal
[...]
Det lyder ellers godt, hvis det er sket. Min parabol er
af forskellige grunde taget ned i øjeblikket.
Frank Damgaard
2012-05-27 12:58:21 UTC
Hej
Post by Vidal
[...]
Astra 2D er pensioneret og Astra 1N har (midlertidig) overtaget transponderne fra 2D.
Astra 1N kan modtages med 70-80 cm i Kbh-området

Astra 2F (og 2E og 2G) er planlagte og *endnu* *ikke* opsendt.

2E, 2F, og 2G skulle være mere præcise til kun at ramme UK+Irland,
så hvem ved; til den tid bliver BBC, ITV og Freesat måske ikke muligt
at modtage i DK.

Et er dog planlagte "coverage maps", noget andet er praksis.
Kun tiden vil vise....
Martin [TMM]
2012-05-27 13:38:56 UTC
Hej
Post by Frank Damgaard
Astra 2D er pensioneret og Astra 1N har (midlertidig) overtaget transponderne fra 2D.
Astra 1N kan modtages med 70-80 cm i Kbh-området
Jeps, samme erfaring jeg også har gjort ved Århus.
Min modtager meldte om 100% signalstyrke på BBC One HD, for noget tid
siden. I sidste uge var den faldet til ~70% så det kunne jo være. Det er
også sandsynligt at den kraftige vind har haft en indflydelse.
Post by Frank Damgaard
Astra 2F (og 2E og 2G) er planlagte og *endnu* *ikke* opsendt.
Ok, tak for opklaringen.
Post by Frank Damgaard
Et er dog planlagte "coverage maps", noget andet er praksis.
Kun tiden vil vise....
Enig, så man må jo nok krydse fingrene...

Mvh
Martin