Parabol Udlandet Spørgsmål
Maria & Henning
2012-07-07 03:05:56 UTC
Hvor stor en Parabol skal der til for at se Viasat i Tyrkiet ved Alanya ?
Er det samme størrelse Parabol hvis man vælger Canal Digital i stedet for ?
Hvis jeg har forstået det rigtig, så er Viasat på Sirius 4.8 grad øst
Og Canal D på 1 Grad Vest Thor

Men Astra har også en Satelit på Poss 5 grad øst. 4A hedder den, den skulle
bl.a have Viasat Kanalerne.
Hvor stor skal en Parabol til den være ?

Jeg forstår ikke Viasat både er på Sirius 4.8 Ø og Astra 4A på 5 Grad Øst,
hvordan kan det være ?
Og hvor stor en parabol igen med modtagelse i Tyrkiet fra denne Astra 4A ?

På forhånd tak

Henning
Elmand
2012-07-07 09:43:06 UTC
Post by Maria & Henning
[...]
Astra er i dag ejer af de nordiske satellittet.- 4,8 grad og 5,0 gra er i
prinsippet
samme position. De danske Viasatkanaler ligger på en nordisk beam.
Tænk dig, at du har en stavlygte med en kegle. Du lyser på et stort
verdenskort.
Keglen rammer norden og omegn og kan her ses med en lille parabol. Du skal
ikke ret langt syd på, før signalet er for svagt. Tyrkiet er udelukket.
Det gælder
både Viasat og Kanal Digital fra 1 grad Vest.
Jeg har set DR1 SYD på en 3 meter parabol, dog med udfald.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
Ulrik Brinck
2012-07-07 09:52:54 UTC
Maria & Henning skrev
Post by Maria & Henning
[...]
Ja, det er rigtigt, Viasat sender til Danmark på 4,8 grader øst og Canal
Digital på 1 grad vest.

Forklaringen på Sirius/Astra er såmænd bare, at Astra har købt Sirius og
omdøbt Sirius 4 til Astra 4A.

Du kan se en oversigt over, hvad der sendes fra 4,8 Ø, her:
http://www.lyngsat.com/Astra-4A.html

Men som man kan se, så sender de fleste Viasat-transpondere med Nordic Beam,
som ser sådan ud:
https://sat.ses.com/webservice/images/7404614

Så chancerne for at se dansk Viasat i Tyrkiet er nok ikke store.

Mvh. Ulrik.
Jet
2012-08-01 09:33:40 UTC
Post by Ulrik Brinck
Maria & Henning skrev
Post by Maria & Henning
Hvor stor en Parabol skal der til for at se Viasat i Tyrkiet ved Alanya ?
Så chancerne for at se dansk Viasat i Tyrkiet er nok ikke store.
Netop i Alanya indes en TV-mand der sælger TV-signaler fra alle
europæiske lande.
Skulle foregå på den måde at hjemme i DK, sidder der udstyr der sender
hvorpå opkobling foregår, card-sharing

Jeg ved at mange danskere i Alanya ser TV via denne mand eller via
dette link http://www.net-tv.tk/