28.2 øst?
lasse k
2013-12-18 19:22:10 UTC
Er der noget nyt omkring 28.2 øst.
Jeg kan stadig modtage alle kanalerne, så mærker ikke noget til den nye
satelit...
Jeg bor på bornholm og modtager med en parabol på 100cm

Hvad gør i andre?

mvh Lasse
Elmand
2013-12-19 17:49:58 UTC
Post by lasse k
[...]
Festen slutter omkring primo februar hvor SES begynder at skifte
programmerne over på den nye satellit.- Det skulle ialt tage ca 3 uger.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne
Frank Damgaard
2013-12-19 18:33:47 UTC
Post by lasse k
Er der noget nyt omkring 28.2 øst.
Jeg kan stadig modtage alle kanalerne, så mærker ikke noget til den nye satelit...
Jeg bor på bornholm og modtager med en parabol på 100cm
kan du modtage Astra 2F transpondere med UK beam ?
http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html

det drejer sig om
10964H, 10994H, 11023H, 11053H, 11126V

Hvis JA, så er der en chance for at du også kan modtage Astra 2E når
den engang er flyttet til 28.2°E og sættes i drift.
p.t. er den parkeret på 43.2°E
Martin [TMM]
2013-12-19 19:25:53 UTC
Hej
Post by Frank Damgaard
Hvis JA, så er der en chance for at du også kan modtage Astra 2E når
den engang er flyttet til 28.2°E og sættes i drift.
p.t. er den parkeret på 43.2°E
Ja, de skal lige have Astra 1N væk først, for at lave plads til 2E.
1N skal vist til 19,2 øst bagefter.

Som tillæg kan jeg fortælle at der ikke er meget overskud til 2F på
Århus-kanten. en 180 offset kniber med at trække den hjem om dagen.
Aftentimerne er der fint billede på, men ikke meget vejrreserve.

Mvh
Martin
Frank Damgaard
2013-12-19 19:40:04 UTC
Post by Martin [TMM]
Hej
Post by Frank Damgaard
[...]
det tvivler jeg på.

de kan næppe flytte 1N før 2E kommer på plads så kanaler kan flyttes over ....
Så når test på 2F er slut, så skal den vel hen på 28.2 og så flyttes
kanaler fra 1N.