Mister forbindeles til LNB (monoblock)
Bo
2011-08-14 12:50:46 UTC
Hej.

Jeg håber nogle kloge hoveder kan hjælpe med følgende problem.

Følgende setup har kørt fint i 4 mdr.:
- DVB 600PVR-S
- Inverto Black Pro Quad Monoblock 23mm LNB 6° HDTV DVB-S2, 0.2dB

Men pludselig var signalet væk... (Viser dog stadig 63% signal, når
kablet er helt ude)
Da jeg ville tjekke, om parabolen/Monoblocken var kommet ud af kurs
pga. vind eller fodbolde, kom billedet pludselig tilbage (med 95%
signal).

Men hver gang jeg skifter fra fra den ene satellit til den anden
forsvinder signalet igen (ned på 63%). Nogle gang også når der bare
skiftes kanal på samme satellit.

Hvis man så tager kablet ud af modtageren og sætter det i igen, så
ryger signalet op igen, og der er billede...?!
Jeg har klippet lidt af kablet i hver ende og monteret F-stikkene
igen, men der er ingen ændring.

Hvad kan det være, der gør at signalet/forbindelsen forsvinder helt
til Monoblocken?

Hjælp og gode kommentarer modtages gerne.
Ole C
2011-08-14 13:39:23 UTC
Post by Bo
[...]
Når den viser 63 procent helt uden kabel tilsluttet, lyder det i mine øren
som en fejl i selve modtageren...
--
vh
Ole C
Bo
2011-08-14 13:54:33 UTC
Post by Ole C
Når den viser 63 procent helt uden kabel tilsluttet, lyder det i mine øren
som en fejl i selve modtageren...
Troede jeg også...
Men har også forsøgt med en anden modtager (identisk), hvor samme
problem gør sig gældende.
Frank Damgaard
2011-08-14 16:58:32 UTC
Post by Bo
[...]
dum receicer, er det signalstyre eller signalkvalitet der er så høj uden kabel?
Post by Bo
[...]
måske DiSEqC der ikke virker helt mere
Post by Bo
Hvis man så tager kablet ud af modtageren og sætter det i igen, så
ryger signalet op igen, og der er billede...?!
Jeg har klippet lidt af kablet i hver ende og monteret F-stikkene
igen, men der er ingen ændring.
uha, du har vel slukket strøm når du afbryder/forbinder kabel ?
monoblock er 2 x LNB inkl DiSEqC. Ikke alle DiSEqC kan klare mosten
med at afbryde/tilslutte med strøm på.
Post by Bo
Hvad kan det være, der gør at signalet/forbindelsen forsvinder helt
til Monoblocken?
Hjælp og gode kommentarer modtages gerne.
tja det kan jo være monoblock der er defekt (DiSEqC eller LNB'ere).
Det kan testes ved at prøve med en anden, evt. blot single LNB
for at se at receiver opfører sig korrekt med kun en LNB.

Du har vel kontrolleret alle samlinger mv?

du har vel kontrolleret at fejlen ikke er bundet til
Horiz/Vert pol. eller low/high band?
er fejl ens på begge positioner?