Maximum S-2000 DVB-S2
Tulle
2011-08-01 11:07:30 UTC
Hej, er der nogen, der ved, om ovennævnte Maximum optager i et lukket
format, eller om de optagede filer kan afspilles på andre apparater?

Tak!
ehn
2011-08-02 10:42:56 UTC
Post by Tulle
Hej, er der nogen, der ved, om ovennævnte Maximum optager i et lukket
format, eller om de optagede filer kan afspilles på andre apparater?
Jeg har en lidt anden Maximum model.
Den optager på en extern USB disk, dens filer kan indlæses på en PC,
afspilles og redigeres.

ehn
Rick
2011-11-08 14:23:25 UTC
Post by Tulle
Hej, er der nogen, der ved, om ovennævnte Maximum optager i et lukket
format, eller om de optagede filer kan afspilles på andre apparater?
Tak!
Ser først din besked nu. Jeg har samme modtager. Den optager selve
transport-streamen og lægger det optagne i en folder med Kanal-navn og
start-tid. Transport-streamen er med alle lydspor og undertekster og hele
mulivitten. De fleste programmer kan afspille dem.

Desværre deler den filerne op i 2GB chunks. Det kan godt give problemer med
nogle afspillere idet, den klipper i filer når størrelsen når op på præcis
2GB og ikke pænt mellem to data-pakker. Når fx Windows Media Player vil
afspille fil nr. 2, kan den godt nægte, da den ikke kan genkende de første
data i filen, som noget brugbart, da der er tale om halve pakker.

Da jeg selv bruger maximum-modtageren til at optage på (i soveværelset), men
som regel afspiller det et andet sted (i stuen), kopierer jeg optagelsere
fra den eksterne harddisk over på min media server, som jeg bruger som
afspiller. For at gøre det hele lidt lettere og undgå problematikken omkring
2GB chunks'ene, har jeg selv lavet en lille app, der nemt sørger for at gøre
det af sig selv og laver det til én stor fil.

Du kan bare bruge programmet, hvis du har lyst. Jeg håber ikke, at det
bliver betragtet som spam, at jeg linker til det her: http://www.oando.dk/ .
Det kræver .NET 4.

- rick -