forkorte kabel
jørgen
2011-06-01 15:38:53 UTC
Er der noget videre gevinst i spænding at hente ved at forkorte et kabel med
2-3 meter? Mit kabel fra parabol er vel ca 10-12 meter i alt, hvoraf de 3 m
er til overs. Spænding er på 60-62% på sirius mens den er på 56% på hotbird.

mvh jørgen
Bjørn Brox
2011-06-01 15:43:47 UTC
Post by jørgen
[...]
Tvilsomt.

Det høres mer ut som at din parabol trenger justering da både "sirius"
(egentlig Astra 4A nå) og hotbird er av de satellittene som har sterkest
signal og burde ligge opp mot 100%
Bjørn Brox
Karsten H. (7870)
2011-06-01 21:57:13 UTC
Post by Bjørn Brox
Post by jørgen
[...]
Ja, tvivlsomt, idet du (Jørgen) ikke skrev, hvilken type kabel, du anvender.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)