kombi modtager (S + T) til sommerhus - forslag modtages gerne - tak.
Raffi
2011-10-18 13:54:12 UTC
Jeg mangler lidt vejledning til at kunne vælge en god løsning til mit
sommerhus.

Jeg har pt. en parabol og en digiality cx-ci 422TS, men den kan vist
ikke klare det mere, da den vist kun kan dekode mpeg2. Jeg vil da
gerne kunne genbruge selve parabolen i en ny løsning.

Jeg skal bruge en (kun 1) modtager-boks, der både skal kunne modtage
astra fra satellit (til tyskerne i huset), og samtidigt skal den kunne
modtage de danske digitale kanaler.
Fra 2012 skal jeg vel så have et ekstra kort fra Boxer (og en dims,
som dette kort kan sidde i?)

Er der nogen, der har et godt forslag til model?
- og er der nogen, der lige kan fortælle en newbie om det med boxer-
kort og "dims".
(og forklar gerne også, hvad forskellen på de forskellige
"dimser" (kort) er.)

Har det nogen betydning, hvis modtageren ikke er boxer-godkendt?

Tak for hjælpen!

/Henrik
unknown
2011-10-18 18:24:46 UTC
"Raffi" <***@gmail.com> skrev i meddelelsen news:d179e2fe-4a3d-44bb-be47-***@v1g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Du skal have en boks som kan klare DVB-t2 og DVB-s2 og den skal også være
med det nye CI+modul til at proppe Boxer-kortet i, ellers kan du ikke
modtage BOXERS nye hd-kanaler.

Der findes 2 combibokse som klarer dette. De er lige netop blevet smidt på
markedet.

Den ene hedder:
Macab ST-2300 (Den kommer fra Mac Nordic om ca. en måned)
http://www.max-nordic.com/shop/produkter/kategorie/combo-2/produkt/macab-st-2300ip-combo-ip-tv.html

Den anden hedder:
MAXIMUM TS-4000 (Den kommer fra Kjærulff)
http://www.kjaerulff1.com/da-dk/p/9479_maximum-ts-4000-cx-ci-pvr

De er ikke godkendt af BOXER, men kører med den standard der skal bruges, så
det kan være ligemeget. Forøvrigt vil jeg anse det som usansynligt at BOXER
nogensinde vil
godkende en combi-boks, som modtager både fra almindelig antenne og fra
parabolantenne. På den måde vil de jo give folk mulighed for at vælge
konkurrenterne fra Viasat og Canal Digital,
hvis de bliver træt af BOXER. Det har de jo ikke nogen interesse i.

Hilsen Åge
Raffi
2011-10-19 11:16:18 UTC
Post by Raffi
[...]
Hej Åge.

Tusind tak for dit meget velkvalificerede svar. Det kan helt sikkert
guide mig i den rigtige retning.

Jeg tror, at jeg skal vente indtil der er nogen test af Macab'en, men
Maixmum boksen er dog også meget lækker.

mht. til CI+ kortet.
Er der flere udgaver af en sådan - eller køber man bare den første og
bedste model, man falder over?
f.eks. http://www.parabolshoppen.dk/shop/godkendt-boxer-cam-2590p.html
og så bagefter bestiller et kort ved Boxertv ?

Tak.

Hilsen Henrik
unknown
2011-10-19 22:31:02 UTC
"Raffi" <***@gmail.com> skrev i meddelelsen news:d45546b0-5454-4827-b842-***@x7g2000yqn.googlegroups.com...

mht. til CI+ kortet.
Er der flere udgaver af en sådan -

Det tror jeg ikke

eller køber man bare den første og bedste model, man falder over?
f.eks. http://www.parabolshoppen.dk/shop/godkendt-boxer-cam-2590p.html
og så bagefter bestiller et kort ved Boxertv ?

Det er sådan et CI+-modul du skal købe og sætte ind i et hul, i den der
Macab- eller Maximum-boks, som jeg fortalte om.
De to bokse har nemlig ikke det der modul indbygget, du skal selv købe
det og sætte det ind. Det vigtige er, at de to bokse
er kompatible til at kunne styre det der CI+-system - og det er det de er,
som de eneste to på markedet. Så vidt jeg ved.
Herefter køber du kortet og putter i modulet.

Altså førtst et CI+-modul som du sætter ind i boksen
Herefter putter du kortet ind i modulet.

Hilsen Åge
Elmand
2011-10-20 07:04:46 UTC
Post by Raffi
[...]
Skal du bruge en BOXERpakke fra mini + størelse kr 99 pr mdr. + Kortafgift
skal du IKKE bestille det hver for sig.- Du for nemlig CA modulet, når du
køber abbonnementet. Du kan købe abb. hvor du ønsker det. Det behøver ikke
være
direkte hos Boxer, Boxer har masser af forhandlere.
Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne
Raffi
2011-10-21 08:37:23 UTC
Tak for hjælpen.
Nu føler jeg mig godt klædt på til at indkøbe en ny box til
sommerhuset.

mvh
Henrik