Udfald ved afspilning på CD-modtager
Poul Erik Møller
2011-06-19 07:08:25 UTC
Hej, jeg er bruger af Canal Digital HDTV-box med harddiskoptager. Jeg
oplever af og til ved afspilning af optagne programmer, at der er (meget
korte) "udfald" på billede og lyd.
Jeg har en mistanke om at det måske skyldes at harddisken trænger til en
diskfragmentering (jeg har dog ikke nogen særlig begrundelse for denne
mistanke).

Er der nogen, der oplever lignende "udfald"?
Og kender en eventuel løsning?

Holsen - PEM
unknown
2011-06-19 10:03:43 UTC
Post by Poul Erik Møller
[...]
Masser! Hvis du kigger hos recordere.dk vil du finde en alenlang liste
over brugernes negative oplevelser. Jeg skal undlade at give mine
seneste erfaringer videre i denne tråd, men jeg oplever jævnligt ved
optagelser i HD (aldrig i SD) udfald/hak i lyden. Sætter jeg
afspilningen på pause et kort øjeblik, bliver tingene normale igen. Jeg
har en idé om at boksen ikke er ideel til at håndtere HD-optagelser
Sørensen
2011-06-21 18:14:29 UTC
Post by Poul Erik Møller
[...]
Efter den seneste opdatering virker min boks uden problemer 7 9 13.

Bare de nu kan holde snitterne fra den.

Jeg har oplevet det fænomen du omtaler, men ikke i en sådan grad at det
er værd at nævne.

Er din disk meget fuld (oppe i det røde felt) ?. Jeg forsøge at holde
min under 75 %.
--
VH.
Sørensen
Poul Erik Møller
2011-06-22 06:22:46 UTC
Nej, jeg er sjældent tættere på end 40 procents udnyttelse af disken.
Og du har da helt ret i at det ikke er store problemer, vi snakker om.
Det var nok mest for at høre om der er en teknisk forklaring.
Jeg lurede på følgende: Hvis disken aldrig bliver defragmenteret, vil
skrive/læsehovedet efterhånden få temmeligt travlt. Og måske miste lidt info
undervejs...

Og ja, lige nu kører boksen hæderligt. Så take it easy med opdateringerne.

Hilsen PEM