piratkort forbudt, men hvad med dreambox?
Morten Juel
2006-12-15 20:11:25 UTC
Hej alle .

Jeg har ikke læst sat og tv kanaler i årevis, og ville lige læse lidt op..
Og kan se at der bliver sået hårdt ned på piratkort, men hvad med dreambox??
den kan jo hente koder direkte fra nettet, gør det den så ikke ulovlig?? Man
kan jo også dele kort på den..

Hvad siger lovens lange arm til det??

Mvh
Morten **som ikke sat har..**
----OR----
2006-12-15 20:17:02 UTC
Post by Morten Juel
[...]
DB er ikke ulovlig. Men man kan anvende den ulovlig. Den kan jo en masse
sjove ting.
En BMW er jo heller ikke ulovlig, men det er ulovligt at køre 250 i den.
Morten Juel
2006-12-15 20:19:10 UTC
Post by ----OR----
Post by Morten Juel
[...]
Hehe ok.. i get it..:o)

Mvh
Morten
Zilly ink.
2006-12-15 20:17:10 UTC
Post by Morten Juel
[...]
En bil kan køre mere end 110/130, men det er føreren der
bestemmer om den skal.
Dreamboxen er ikke ulovlig, men jeg er sikker på at Viaskvat og
CD gerne så den sådan!
F.B.
Morten Juel

Morten
Klaus Linnert
2006-12-16 19:03:31 UTC
Post by Morten Juel
[...]
Hej alle

Jeg har et stykke tid set navnet Dreambox været nævnt i forskellige
situationer, og jeg har da også læst det jeg har kunnet finde, og det
har ikke været meget.

Det der undrer mig er, at den selvfølgelig kan en masse lovlige ting,
men hvad er disse lovlige ting. Det har jeg ikke kunnet finde rede i.
Alt hvad jeg har fundet af skrift, virker ambivalent, på den ene side,
må man godt men på den anden side må man ikke, men ikke skrået i i pap
og bøjet i neon så selv jeg kan forstår det. Jeg er 57 år :-)

Er der en der vil være så rart at fortælle mig, hvad en Dreambox i
virkeligheden er for størrelsen. Hvad kan den lovligt og hvad den
ulovligt og i begge tilfælde hvordan kan den det. Gerne på skrift et
eller andet sted og meget gerne på dansk

Jeg har ikke været på satellit markedet i de sidste 5-6 år og jeg har
heller ikke holdt mig opdateret. Men nu da pensionist tiden nærmer sig,
har jeg nok tid til at kigge TV igen.

Så alle indput er velkomne. Tak på forhånd.

Mvh
Klaus
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!
Morten Juel
2006-12-16 19:45:34 UTC
Post by Klaus Linnert
[...]
Det er en sat modtager, men denne er med noget hardware der kører linux,
dette gør at man kan dele f.eks. sit viasatkort med en anden der har en
dreambox,over internettet vel at mærke..
Der fantes (ved ikke om der gør mere) sider hvor dreamboxen bare kunne
downloade koderne selv, og så altid se de kodede kanaler..
og så kan den vist også (ret mig hvis jeg er galt på den) både tage viasat
og canal digital..

det var den korte forklaring :o)

Mvh
Morten
----OR----
2006-12-16 22:45:27 UTC
Post by Morten Juel
Post by Klaus Linnert
[...]
Og den ulovlige del....
De 2 væsentlige punkter ved maskinen er, at den kører Open Source linux og
har patchstik til LAN/WAN. At den kører Open Source linux betyder, at
kildekoden til firmwaren er kendt og at alle med et vist kendskab til linux
programmering selv kan lave scripts og dermed få den til at lave de ting
man ønsker. Ganske som en anden PC med linux OS. Eksempelvis er den lovlige
firmware ikke født med et softcam der kan afkryptere alle mulige systemer.
Men sådanne softcams ligger på nettet og kan downloades direkte til
maskinen. Så kan Viasat og Canal Digital kortene bruges direkte i maskinen
uden videre.
LAN/ WAN tilslutningen medfører, at den kan kommunikere med internettet
direkte og enhver PC tilsluttet lokalnettet. Man kan overføre filer fra
harddisken i receiveren til en PC, bearbejde den og brænde en DVD. Man kan
sågar time maskinen fra et hvilket sted i verden med internetadgang.

Den ulovlige del mht. cardshare foregår på den måde, at maskinen via
internettet går ud og henter de dekrypterede words ( DW) fra en server.
Typisk en anden DB med et eller 2 legale kort. På den måde kan mange brugere
dele kort sammen og få meget billig adgang til både Viasat og CD, deraf
navnet "cardshare". Forståeligt nok foregår dette i lukkede grupper, men
det fungerer fantastisk stabilt skulle jeg hilse og sige.
Arne Feldborg
2006-12-17 08:14:16 UTC
Post by ----OR----
[...]
Og hvilken lov er det så en overtrædelse af.?
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/
Frank Damgaard
2006-12-17 09:56:37 UTC
----OR---- skrev:
Post by ----OR----
[...]
Det er da fuldt lovlig at bruge linux og OpenSource.
Det giver den fulde frihed til brugeren til selv at rette, forbedre
og tilpasse systemet hvis man har disse ønsker.
Post by ----OR----
[...]
Men det kræver jo abonnement og et original kort for at kunne se
de kanaler man betaler for. Så det er da helt lovligt !

Jeg kunne ligeså godt hævde at det ulovlige er:

Canal Digital og Viasat TVINGER brugeren til at bruge nogle
enkelte sk*d receivere med begrænset funktionalitet.
I viasat's tilfælde endda med tvungen brug af OpenTV (urghh..)
Det er lavet standarder for CI-interface og CAM, hvorfor
overholder Canal Digital og Viasat ikke disse standarder ?
:(

Det er muligt at der i dine abonnementsbetingelser står begrænsninger
i brug af dit abonnement, og i givet fald kan programselskabet
bare lukke abonnementet hvis de ikke syntes de vil have dig og dine penge,
og evt. starte en civilretsligt sag mod dig for ikke at
overholde dine abonnementsbetingelser.....

Egentlig skal de passe på ikke at gøre livet for surt
for betalende kunder, eller de ender med at miste kunderne...
(Viasat har tabt mig efter jeg blev tvunget til en OpenTV modtager
hvis jeg fortsat ville se programemrne)

Post by ----OR----
[...]
Her er du over muligvis over i det ulovlige, men det gør ikke Dreambox ulovlig,
lige så lidt som en hammer , brækjern og skruetrækker er ulovlig blot fordi
det evt. kan bruges til at begå indbrud.
----OR----
2006-12-17 10:25:43 UTC
Post by ----OR----
Og den ulovlige del....
Nej, det var en kommentar til Morten Juels korte forklaring. Ikke til det
efterfølgende.
Klaus Linnert
2006-12-17 12:21:16 UTC
Post by ----OR----
Post by ----OR----
Og den ulovlige del....
Nej, det var en kommentar til Morten Juels korte forklaring. Ikke til det
efterfølgende.
Tak for jeres besvarelse, så giver det jeg har læst på nette pludselig
mening. :D

God søndag
Klaus
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!
Klaus Linnert
2006-12-24 15:43:08 UTC
Post by ----OR----
Post by ----OR----
Og den ulovlige del....
Nej, det var en kommentar til Morten Juels korte forklaring. Ikke til det
efterfølgende.
Hej OR

Jeg kunne godt tænke mig en snak med dig, hvordan kan det lade sig
gøre?

Mvh og God Jul
Klaus
----OR----
Hvilket? Teknikken bag cardsharing?
Klaus Linnert
Ja også det og hvilke dreambox man skal købe o.s.v.
----OR----
2006-12-25 23:03:18 UTC
Post by Klaus Linnert
Post by ----OR----
Hvilket? Teknikken bag cardsharing?
Ja også det og hvilke dreambox man skal købe o.s.v.
Hvis du køber en DB 7025 er der mulighed for 2 tunere. Valgfrihed mellem
DVB-C, DVB-S og DVB-T eller 2 af hver. Den mulighed findes ikke i ældre
versioner af 70xx serien. Ellers er 7025 ikke nyere end at der nu findes
alternativ software til den med softcams til alle kort. Det er dog lidt
svært at få både Viasat og CD kort til at fungere i samme maskine. Men det
kommer nok hen ad vejen.
Hvis du besidder en dyr fladskærm bør du nok vente på DB 8000. Det er den
første DB med HDMI stik. Ellers får man ingen udbytte en HD TV. Den vil være
udstyret med P&P S2 tunere så den er forberedt til H 264 komprimering.
Cardsharing må du læse dig til på andre fora, f.eks. www.satandream.com Det
er ikke tilladt at give vejledninger her.
Klaus Linnert
2006-12-26 09:47:46 UTC
Post by ----OR----
Post by Klaus Linnert
Post by ----OR----
[...]
Hej
Ok, så tror jeg at jeg venter til DB 8000. da jeg har fladskærm med
HDMI og så vidt jeg har læst mig til skulle den være på markedet i
begyndelsen af det nye år. Kommer den til salg i Tyskland først? og er
der nogle problemer med at købe den der? Jeg vil gå på satandream

Godt Nysatår :D
----OR----
2006-12-26 11:09:18 UTC
Ingen problemer. Jeg handler med www.hm-sat.de hvor jeg bl.a. har købt DB
7000. God service og det er langt billigere end i Danmark.
Lynge radio og tv
2006-12-27 13:20:33 UTC
Post by ----OR----
Og den ulovlige del....
Ja det er nok den ulovlige del der trækkker piraterne til DB, Imens du
betaler i dyre domme boltrer Piraterne sig på din regning.
Bjørn Brox
2006-12-27 13:39:05 UTC
Post by Lynge radio og tv
Post by ----OR----
Og den ulovlige del....
Ja det er nok den ulovlige del der trækkker piraterne til DB, Imens du
betaler i dyre domme boltrer Piraterne sig på din regning.
Og hva er ulovlig med en Dreambox?

Sålenge du har ett lovlig kort som du bruker i den så kan jeg ikke
skjønne hva som er pirateri ovenfor f.eks Canal Digital.
Bjørn Brox
Michael Tinding
2007-01-02 14:41:16 UTC
Post by Lynge radio og tv
Ja det er nok den ulovlige del der trækkker piraterne til DB, Imens du
betaler i dyre domme boltrer Piraterne sig på din regning.
Du er vel ikke så naiv, at du tror viasat og canal digital vil sænke
priserne betragteligt, hvis dreamboxe bliver forbudte??

Michael
2006-12-18 09:58:58 UTC
snap
[...]
Tak for dit inlæg du ved bare noget.
Har lige fået en 500 S, hvordan får jeg denne software ned har ikke tastetur
til (har PC m. adsl)- har Orig. Canaldigi kort men også lejereceiver, som
jeg ønsker at afskrive. Elendig som bare den.

Håber du kan hjælpe.

Mic
Martin
2006-12-18 12:45:16 UTC
[...]