INTELSAT - 1 grad vest
unknown
2012-03-18 14:23:15 UTC
Jeg fandt ud af at man kan lægge nye frekvenser ind i min satellitmodtager,
som den så vil scanne ved næste kanalsøgning.

Jeg har prøvet at lægge nogle frekvenser ind fra INTELSAT på 1 grad vest.
Det er jo der THOR også ligger.

Frekvenserne fra INTELSAT giver ikke rigtig nogen respons. De har en del
frekvenser som ligger meget lavt i frekvens, omkring 3.500-4.000, som man
kan se hos LYNGSAT.
De har også nogle lidt lave symbolrater, omkring 5000-9900. Jeg aner ikke
hvad det betyden, men jeg tastede det i hvert fald ind. Min modtager finder
dog intet.
Har det noget at gøre med at stationerne er rettet mod et andet
verdenshjørne, så man stor set intet signal kan få i Danmark.

INTELSAT har også nogle frekvenser mellem 10.962 og 11.600. Dem kan den
heller ikke få signal på.

INTELSAT har også nogle frekvenser mellem 12.513 og 12.735. Dem kan den godt
finde, men enkelte ved den ikke kendes ved på trods af at LYNGSAT fortæller
at der vitterligt sendes
på frekvenserne. Jeg har lagt mærke til at den den ikke kan findes har en
lav symbolrate.

Den kan f.eks. ikke finde 12.735 V (8800), men der sendes noget på
frekvensen. Også 12.697 (27500) sender, men jeg kan ikke få signal. Kan i
det?

Her er INTELSATS frekvensliste. Men hvordan kan jeg se hvilke frekvenser man
kan tage i Danmark?: http://www.lyngsat.com/Intelsat-10-02.html

Hilsen Åge
unknown
2012-03-18 14:28:46 UTC
"Åge Halldorsson" <***@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4f65efd3$0$56773$***@dtext02.news.tele.dk...

Disse 10 frekvenser er de eneste jeg kan tage:

Jeg kopierer lige listen. Måske det kommer til at se lidt mærkeligt ud.
12527 H - 27,5

12563 V - 27,5

12563 H - 27,5

12607 H - 27,5

12643 V - 27,5

12643 H - 27,5

12687 V - 27,5

12687 H - 27,5

12718 V - 18,4

12723 H - 27,5

Er det de eneste man skal kunne tage på 1 grad vest i Danmark? - bortset fra
dem på THOR selvfølgelig

Hilsen Åge
Jan B
2012-03-19 05:30:15 UTC
On Sun, 18 Mar 2012 15:23:15 +0100, Åge Halldorsson
Post by unknown
[...]
Jag gissar att du inte har ett LNB som är gjort för det låga
frekvensområdet (C-band)?
Post by unknown
Har det noget at gøre med at stationerne er rettet mod et andet
verdenshjørne, så man stor set intet signal kan få i Danmark.
Vet inte vad du har tittat på men Lyngsat brukar ha en länk (i en av
kolumnerna till höger) där man kan se en skiss över hur antennloben är
riktad. Kallas "Beam".
Post by unknown
[...]
Titta i specifikationen för din mottagare vilken range av symbolrate
den klarar av.
Post by unknown
Den kan f.eks. ikke finde 12.735 V (8800), men der sendes noget på
frekvensen. Også 12.697 (27500) sender, men jeg kan ikke få signal. Kan i
det?
Titta i Lyngsats lista i första hand på fria kanaler (märkta "F").
Kanalerna på 12735 sänder väl kodat i Irdeto ?
unknown
unknown
2012-03-21 16:21:39 UTC
Titta i specifikationen för din mottagare vilken range av symbolrateden
klarar av.
Den klarerde symbolrater der benyttes på de stationer som jeg ikke får
signal på
Post by unknown
[...]
Den finder intet selv om jeg beder om "find gratis- og betalingskanaler".

Men nu er der et nyt spørgsmål. Jeg har fundet en frekvens som ikke nævnes i
LYNGSAT (og de plejer at være up-to-date) og frekvensen
er 11092 H symolrate 6100. Når jeg scanner den frekvens kan jeg se, at der
sendes på den, for der læses tv-stationer ind i min satellitboks fra
frekvensen.
Mystisk at LYNGSAT ikke nævner den.

Hilsen Åge
Karl Erik Christensen
2012-03-21 16:48:21 UTC
Post by unknown
[...]
Nååå den - Ja, det er jo direkte transmission fra dametoilettet hos PET.

Kan du ikke få den ind?

Karl Erik.
--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter
unknown
2012-03-21 17:05:03 UTC
Post by Karl Erik Christensen
Nååå den - Ja, det er jo direkte transmission fra dametoilettet hos PET.
Kan du ikke få den ind?
Karl Erik.
I hvem?

Hilsen Åge
Elmand
2012-03-21 22:11:25 UTC
Post by unknown
[...]
Nu har jeg ikke slået den efter, men der findes masser af feed, der ikke er
nævnt,de bruges af de forskellige operatører til overførsler direkte til
forskellige operatører,når der er brug for det.
Med venlig hilsen
Espersen El & Antenne
unknown
2012-03-23 09:00:40 UTC
Post by Elmand
[...]
Jeg har 4 stk frekvenser her, fra INTELSAT 10-02 på 1 grad vest, som ikke
står nogen steder.
Jeg kan se de har en extremt lav symbolrate. Gælfder det alle sådan
nogle "feed" ?

11092 V - 6,1 UPLINK + 12542 V - 5,0 UPLINK + 12718 V - 18,4 UPLINK
+ 12736 V - 8.8 UPLINK

Har du et par eksempler på "hemmelige" frekvenser fra
THOR-satellitten?.....og måske fra ASTRA, hvor vi kan se signal med vores
lille skærm.

De bliver normalt sendt med meget lav sendestyreke, ikke? - da de jo ikke er
beregnet for os. Vi skal altså have en kømpe skærm, ikke?
Går ud fra det er derfor der ikke er signal at finde på enkelte
"hemmelige" frekvenser jeg har fundet. Altså på min almn. 60cm-parabolskærm

Hilsen Åge
Martin [TMM]
2012-03-23 12:26:39 UTC
Hej
Post by unknown
De bliver normalt sendt med meget lav sendestyreke, ikke? - da de jo
De bliver sendt med en tilpas sendestyrke til at der hvor signalet skal
modtages, kan modtage det. Der kan sagtens være så meget smæld på at du
kan modtage det med selv en 40cm skærm.
Post by unknown
ikke er beregnet for os. Vi skal altså have en kømpe skærm, ikke?
Går ud fra det er derfor der ikke er signal at finde på enkelte
"hemmelige" frekvenser jeg har fundet.
Det skyldes at der langtfra altid er noget på alle transponderne, som du
kalder hemmelige, altid. Der er nu ikke noget som helst hemmeligt i dem.
Som du jo selv så, kunne du jo nemt finde dem (de fleste) på lyngsat.com.
Eneste grund til at den du fandt signal på, ikke var listet på lyngsat,
var sikkert at det er en relativt ny frekvens der er taget i brug til feeds.

Mvh
Martin