TV2HD får min Canal Digital HD Receiver til at hænge ?
Andreas Møller Hansen
2012-01-28 08:45:35 UTC
Hej gruppe,

Jeg har en Canal Digital HD hdd recorder - og ser altså også tv2 via den.
Efter jeg er begyndt at se på TV2HD, har jeg oplevet at den en håndfuld
gange er gået ned på netop denne kanal.
Den normale TV2 volder ingen problemer.
Somme tider ser det ud til at den springer tilbage og "gentager" en 2-3
sekunder.
Andre gange fryser billedet en periode, og et par gange er receiveren
gået totalt død, således at kun en hard reset har fået liv i den igen.
Dette er kun sket på TV2HD.

Er dette noget som andre også har oplevet ? - er det min receiver som er
problemet ? - eller noget helt tredie ?

Og så lige et bonusspørgsmål: Findes kanalen kun med Lorry som lokalt
islæt ? - når man er sønderjyde så er denne kanal ikke så aktuel..
--
mvh

Andreas M. Hansen
Frank Damgaard
2012-01-29 11:18:24 UTC
Er dette noget som andre også har oplevet ? - er det min receiver som er problemet ? -
eller noget helt tredie ??
jeg har ikke en Canal Digital HD boks, så måske andre kan hjælpe med din boks...
(Den triax 527 jeg testede TV2 HD med har ikke det problem)
Og så lige et bonusspørgsmål: Findes kanalen kun med Lorry som lokalt islæt ? - når man er
sønderjyde så er denne kanal ikke så aktuel..
Tv2 Lorry ? Eller "Lorry" ?

Alle TV2 "Region" kanaler, med TV2 lorry (SD) på 11293H
og de resterede regionale TV2 (SD) på 10841H

Mig bekendt sendes de regionale 24-times kanaler (Lorry, TV-Syd mfl.)
*ikke* på satellit.

Og HD udgaven er vel kun i en version (Lorry) (10903V), så vil man
have TV2 Syd så er det SD udgaven.
Elmand
2012-01-29 11:57:01 UTC
[...]

Ja, det er rigtigt.- De har ikke plads eller råd til at sende 8 forskellige
TV2 HD
uden at abb vil blive endnu dyere.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
Andreas Møller Hansen
2012-01-29 19:46:52 UTC
Post by Frank Damgaard
Og HD udgaven er vel kun i en version (Lorry) (10903V), så vil man
have TV2 Syd så er det SD udgaven.
Mange tak for jeres svar - jeg tror desværre i har ret, så jeg må jo
bare vænne mig til at have to forskellige tv2 kanaler alt efter om det
er lokal tv eller landsprogrammet.
--
mvh

Andreas M. Hansen
Steen
2012-01-29 20:53:05 UTC
Post by Frank Damgaard
[...]
Ja enten det, eller simpelthen droppe de regionale nyhedsudsemdelser. Jeg
havde TV2 HD og TV2 Østjylland liggende i min favoritliste, men nøjes i dag
med TV2 HD. SÅ meget nyhedsjunkie er jeg alligevel heller ikke.
--
Steen via iPhoned