LNB indstilling og eurobird
Sørensen
2011-08-15 17:42:05 UTC
på min LNB står der low 10,7 high 12,75, men i opsætningen skal også
tastes en Crossocer frekvens ?? hvad mon den er ?
Jeg kan også vælge "Universal LNB" men så står der nogle andre værdier.

Er det nok med en 80 cm disk til eurobird 1
--
VH.
Sørensen
Martin [TMM]
2011-08-15 19:10:51 UTC
Hej
Post by Sørensen
på min LNB står der low 10,7 high 12,75, men i opsætningen skal også
tastes en Crossocer frekvens ?? hvad mon den er ?
Jeg kan også vælge "Universal LNB" men så står der nogle andre værdier.
Vælg du blot Universal LNB. Det lyder som sådan en du sidder med.
Post by Sørensen
Er det nok med en 80 cm disk til eurobird 1
Det kommer an på hvor i landet du er. Er du i vestjylland er 80cm ganske
fint. Bor du derimod i KBH-området skal du nok have et 1-ta. foran de 80cm.

Mvh
Martin
Sørensen
2011-08-15 19:39:27 UTC
Post by Martin [TMM]
Hej
.
Vælg du blot Universal LNB. Det lyder som sådan en du sidder med.
Ja det står der også på den :-)
Post by Martin [TMM]
Post by Sørensen
Er det nok med en 80 cm disk til eurobird 1
Det kommer an på hvor i landet du er. Er du i vestjylland er 80cm ganske
fint. Bor du derimod i KBH-området skal du nok have et 1-ta. foran de 80cm.
Er det ikke kun AStra 2D ? Eurobird sender vel til hele europa ?
Post by Martin [TMM]
Mvh
Martin
--
VH.
Sørensen
Martin [TMM]
2011-08-15 20:03:45 UTC
Hej
Er det ikke kun AStra 2D ? Eurobird sender vel til hele europa ?
Du har ret. Jeg forvekslede dem i skyndingen. Det er naturligvis kun
Astra 2D der er svag andre steder end i England.
Eurobird bør du have masser af vejr-reserve fra på en 80cm skål.

15 km nord for Århus er der også fin vejr-reserve på de svage BBC'ere på
en 140cm Centerfocus.

Mvh
Martin
Jan B
2011-08-15 19:44:14 UTC
Post by Sørensen
på min LNB står der low 10,7 high 12,75, men i opsætningen skal også
tastes en Crossocer frekvens ?? hvad mon den er ?
Jeg kan også vælge "Universal LNB" men så står der nogle andre værdier.
..
Om du skriver märke och modell på LNB och mottagare så får du nog
hjälp.
10.7 - 12.75 är hela frekvensbandet.
Står det något om "LO" på LNB?
Står det "Universal" på LNB?
Är det någorlunda modernt LNB så är det antagligen "Universal".
Dessa använder LO1= 9.75 GHz och LO2= 10.6GHz.
Sørensen
2011-08-15 19:54:36 UTC
Post by Jan B
.
..
[...]
Der står "Universal på LNB og det virker med denne indstilling, jeg
lurede bare på om jeg ikke fik hele frekvensområdet med, da jeg ikke kan
få eurobird til at virke. men det er nok min disk som er for lille,
prøver i morgen med en 100 cm.
--
VH.
Sørensen
Elmand
2011-08-15 19:58:17 UTC
Post by Sørensen
[...]
Eurobird:
Du vælger universal . Du kan klarer dig med din 80 cm. --
Astra 2
i Jylland 80 cm - sjælland ca 180 cm

Med venlig hilsen
ESERSEN EL & Antenne
Sørensen
2011-08-16 03:23:47 UTC
Post by Elmand
Du vælger universal .
OK, jeg skal nok have en anden modtager så, på den jeg har nu kan man
kun vælge sirius som satellit, der er fin signal men den finder ikke De
kanaler jeg gerne vil se.
Post by Elmand
Astra 2
i Jylland 80 cm - sjælland ca 180 cm
Det er kun eurobird 1 28,5 jeg skal bruge, så der burde være signal
Post by Elmand
Med venlig hilsen
ESERSEN EL& Antenne
--