HD Entertain Center fra Canal digital
Ib Jakobsen
2013-08-16 21:14:00 UTC
Er der nogen her der har erfaring med ovennævnte?. Er den f.eks bedre
til at stoppe, spole frem og tilbage uden den hakker?.

Og kan det passe at man har fjernet den tuner der er i Sagem pvr101 til
almindelig antenne?.

Sidstnævnte har jeg. Og den må siges at være temmelig til at spole.

Plusser og minusser er I velkomne til at skrive et par ord om.
--
MVH
Ib Jakobsen
Sørensen
2013-08-20 13:57:11 UTC
Post by Ib Jakobsen
[...]
Lige hvad jeg husker nu

Plusser:
Lynhurtig opstart fra standby
Stabil. Min har ikke "crasched" i De 10 måneder jeg har haft den, det
gjorde den gamle næsten dagligt
1½ gange afspilning med lyd
2,4,8,16,32,64 gange spolehastighed
større harddisk

-minusser
Ingen D-tv modtager til alm. antenne
og derfor kun mulighed for 2 programmer på een gang (3 på den gamle)
Pris
--
VH.
Sørensen
Ib Jakobsen
2013-08-27 20:33:01 UTC
Post by Sørensen
Post by Ib Jakobsen
[...]
Jeps, har modtaget den. Og den er teknisk klart en forbedring. Men deres
visning af EPG er skrækkelig. Alt for megen information og bokse der
zoomer op og ned. Komplet uoverskuelig. Den visning hvor man havde
kanalerne lodret i venstre side, og med programmerne listet lodret på
resten af skærmen er desværre væk. Tror de kalder det sidevisning. Kan
kun håbe de laver det om hurtigst muligt.
--
MVH
Ib Jakobsen
Sørensen
2013-08-28 17:04:17 UTC
Post by Ib Jakobsen
[...]
Det har du helt ret i
--
VH.
Sørensen
Ib Jakobsen
2013-08-28 20:12:05 UTC
Post by Sørensen
Post by Ib Jakobsen
[...]
Jeg vil faktisk sige der kun er plads til forbedringer. Den kan næppe
laves ringere. Det kan næppe være et forbrugerønske. Ved lidt Google kan
man se at det er noget mange har brokket sig over siden starten. Så det
er næppe noget der bliver lavet om.

Den er faktisk så ringe og uoverskuelig at man næsten ønske sig en
papirudgave og show view.
--
MVH
Ib Jakobsen
Jan B
2013-08-29 17:30:32 UTC
Post by Ib Jakobsen
[...]
Ja, en bättre "list"-mode hade varit bra.
(Jag har den vita boxen '2850' men detta är nog samma.)

Ett problem är att det inte finns något sätt att bläddra "en sida
frammåt" i tiden. Det gäller både i Grid-mode och den vertikala
listan. Det tycker jag ärspeciellt störande nar jag på morgen vill
kontrollera tablån för kvällen för att spela in.
Då blir det många tryck på pilknappen för att komma till kvällstid.

Jag har gjort en work-around på följande sätt:
1) Skapa en extra favorit-lista (min heter EPG).
Lägg in alla favoritkanaler.
2) Lägg dessutom in kanaler som inte har någon EPG på lämpliga
platser. Jag har lagt kanaler som heter "TST1" och "TST2" på plats 5
och 14.

Jag har alltid min vanliga lista aktiv, även när jag trycker
"Guide"-knappen.
I Grid-mode väljer jag (tillfälligt) listan "EPG" (tryck OK och stega
med pil ned).
Nu kan jag lägga fokus på en kanal utan EPG (i mitt fall trycker jag
knapp 5).

Nu till den "stora" finnessen: Varje tryck på pil 'höger' flyttar
EPG-visningen ett helt fönster (1.5 h) (och jag kan se rubrikerna för
8 kanaler). För att exempelvis förflytta visningen 6h räcker det med 4
tryck istället för kanske 10, (beroende på hur korta programmen är.)

(Ingen lösning på problemet men det underlättar något.)
När jag är klar med guiden och programmering så gör jag exit, så är
min vanliga lista fortfarande aktiv.

En annan miss med guiden är att filterringen (sök efter thiller eller
titel mm) visar träffar från alla kanaler i huvudlistan, utan att bry
sig om min favoritlista.
/Jan
Sørensen
2013-08-20 15:43:16 UTC
Post by Ib Jakobsen
[...]
Glemte lige en alvorlig fejl:
Hvis man vil bruge HDMI og scart samtidig er man nød til at vælge
laveste opløsning (576 dpi)
--
VH.
Sørensen
a***@qbic.dk
2014-07-21 06:57:18 UTC
Jeg har HD Entertain Center fra Canal digital
det eneste som jeg lige er faldet over er at man ikke kan sortere kanal
list ordentlig, og man kan kun have 8 lister, det er for mig for lidt

jeg har sorteret listen sådan

DR
TV2
VIASAT
DISNEY
osv men har ingen problem med den gamle hvide boks, der kan man sagtens
vælge og sortere så evt TV2, DISNEY ligger først men det er jo nok bare
et spørgsmål ang software opdatering

jeg vil så her sige min nyindkøbte Vu DUO2 er langt langt bedre og langt
lant mere avanceret, så må man bare undvære online delen, kan man også
sagtens

jeg vil sige skift tilbage til den lille hvide boks og anskaf den Vu
SOLO2 / Vu DUO2 så er man godt dækket ind

! bare min mening, det behøver ikke at være ens med det i mener.
Jan B
2014-07-21 07:30:38 UTC
Post by a***@qbic.dk
[...]

Förstår inte vad du har för problem med kanalsortering. Jag har lagt
kanalerna i den ordning jag vill (i min favoritlista).
(Jag förstår förståss inte vilken kanal du menar med VIASAT, för
såvärst mycket Viasat får jag inte in med min CanalDigital-box,
ADB5720.)