Nulstille FORCE sat.modtager ??
Frank
2012-02-23 18:45:46 UTC
Hej. Jeg sidder i sydspanien i campingvogn og har fået "en lille opgave"
fra en medcampist med en sat. modtager som er gået ret død.

Det er en Force sat. modtager type nr. 3320-RSYD (690) fra 2006. Modtageren
er solgt af Radio Syd/ Canal Digital, og det er tilsyneladende deres egen
typebetegnelse der er sat på. Det ligner en Force 320X-CV. Har slot i
siden af modtageren til kort med Conax og Visat.

Problemet er at den ikke lader sig styre overhoved. Hverken fra
fjernbetjeningen eller fra de 4 knapper på forsiden af modtageren. (kender
ikke funktionen af disse 4 knapper).

Når jeg sætter stikket til 220 volt i, vises på TVét: "Indstiller ur".
Derefter skifter den automatisk efter et par sekunder til: "Kunne ikke
indstille uret". Der bliver den så hængende og er ikke til at ændre noget
som helst. (en blå LED på forsiden af modtageren blinker konstant).

Er det muligt at resette/nulstille modtageren - og hvad er tricket ??

Jeg har også ledt efter Force´s hjemmeside, men kan ikke finde den for
eventuelt at komme videre ad den vej.

Venlig hilsen, Frank
Frank Damgaard
2012-02-23 20:05:10 UTC
[...]
Conax og gammel Viaccess ; ikke Viasat længere

Er det muligt at resette/nulstille modtageren - og hvad er tricket ??
Jeg har også ledt efter Force´s hjemmeside, men kan ikke finde den for eventuelt at komme
videre ad den vej.
De blev jo overtaget af

men opskriften til nulstilling / fabriksreset er:

1. Fjern strømmen til receiveren i mindst 10-20 sekunder.

2. Tilslut strømmen igen.

3. Når begge dioder på receiverens front lyser konstant,
tastes der i ca 1-1½ sekund på "Stand-by" knappen.
(jeg formoder det er den knap længst til venstre)

4. Derefter tastes der i ca. 1-1½ sekund på "Mute" knappen.
(hvis IR ikke virker så er jeg ikke helt klar over hvad der så skal gøres....
måske en af knapper på front kan bruges)

Det kan være lidt kritisk med at ramme korrekt tidspunkt for at den "fanger"
ellers prøv igen.

Det kan også være det er strømforsyningen det er galt med eller noget
andet så IR-receiveren ikke virker.

Selve fjernbetjening kan normalt kontrolleres ved at trykke en knap på den
og samtidig se IR-dioden i et digital kamera (evt. i mobil-telefonen).
Her vil du kunne se om den "lyser/blinker".
Frank
2012-02-23 21:43:21 UTC
Hej Frank og 1000 tak for dit svar. Jeg har fundet manualen her:
http://www.brugermanualer.dk/force/320T/user_manual_3-series_dk.pdf

Jeg tager fat på sat. modtageren i morgen og ser om jeg kan få liv i den.

På side 11 i ovennævnte manual står en forklaring på de 4 knapper på
forpladen af modtageren. Ændrer det noget ved dine anbefalinger for en
reset ?

På side 33 nederst er en henvisning til at resette modtageren, men den kan
jeg ikke finde.

Fjernbetjeningen ser ikke ud til at fejle noget (digital camera check) - den
styrer også flere funktioner på mit Philips TV.

v.h. Frank
Frank
2012-02-26 17:04:01 UTC
Fik åbnet modtageren og fabriks resat den. Der har været "rodet" meget i
den. DR1 og 2 var lagt ind med gammel frekvens og tilhørende parametre.
Fik det rettet op til fq 12.418 osv. (stod til 12.520). Så nu alt OK.
Parabolkortet skal sættes ind med chippen nedad !!

v.h. Frank